Thursday, December 23, 2010

Bila Kehidupan Berbicara

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Kata-kata Al Banna:

“Aku mampu membayangkan akh al-Mujahid itu sebagai seorang lelaki (perempuan pon boleh) yang senantiasa melakukan persiapan dan menyiapkan perlengkapannya, mampu menguasai fikiran yang memenuhi setiap sudut jiwanya dan seluruh bahagian hatinya. Dia senantiasa berfikir memusatkan perhatian sepenuhnya terhadap persiapan yang terus menerus. Apabila dipanggil ia menyahut, apabila diajak ia menanggapi, datang dan perginya, perkataan dan bicaranya, kebenaran dan kelakarnya, tidak melampaui batas.



Dia tidak melaksanakan tugas selain dari yang telah diletakkan oleh keadaan dan tuntunan atasnya, dan dia berjihad di jalannya. Anda dapat membaca pada raut muka dan kilauan matanya, dan mendengar dari gerakan lidahnya semua apa yang bergelora di dalam hatinya, kesengsaraan yang tersimpan di dalam hati, semua tujuannya benar dan bersungguh-sungguh pelaksanaannya, cita-citanya tinggi dan sasarannya jauh untuk memenuhi jiwanya.”



p/s:     Semoga Allah kuatkan hati saya & sahabat2x meneguk cinta dan kasih-Nya .
          Kukuhkan keberlangsungan  kami di jalan yang panjang ini agar terus menerus istiqamah dan pilihkan kami dalam keberadaan bersama golongan yang bekerja sepanjang hayat kami .
          Masa dan umur itu hadiah kurnian Allah..mudah-mudahan 6 bulan yang bakal dihadapi ini dimanfaatkan sebaiknya..bukan untuk bersuka ria,bersenang lenang mahupun berdiam diri.
          Lihatlah apa yang berlaku ini sebagai cahaya yang mengukuhkan horizon diri bukan gumpalan awan hitam yang hanya menerbitkan kekecewaan.Susunan Allah yang lebih mengetahui.
          Semoga Allah hadiahkan saya dan sahabat semua natijah yang baik.
          huhu.Masih banyak taklifan tak dilunaskan lagi.Perlu bergerak lebih pantas
          Doakan saya bisa mampu menguruskan masa sebaiknya ..amin ~.~
         
         
        

          

No comments:

Post a Comment